Közel hozzád

Tudomány Nyelviskola Budapest 100% nyelvtudás garanciája
Tel.: (+36 1) 368 1156 | Fax: (+36 1) 388 5072 | info@tudomanynyelviskola.hu | 1033 Budapest, Tavasz utca 3.

Először jársz nálunk?
Kérd az ajándékaidat!


pipa 5000 Ft értékű kupon
pipa ingyenes igeidő-táblázat
pipa ajándék nyelvtanulási styling


Az Adatkezelési szabályzatot átolvastam, megértettem és azt magamra nézve elfogadottnak tekintem.

A kupon csak a nyelviskola budapesti, lakossági tanfolyamokra használható fel.
(TÁMOP-tanfolyamokra nem érvényes!)




Nyelviskolák Szakmai Egyesülete

A Tudomány Nyelviskola a Nyelviskolák Szakmai Egyesülete által minősített és ajánlott nyelviskola

Miért fontos, hogy minősített nyelviskolában tanulj?

 

A Tudomány Nyelviskola a Tempus Közalapítvány által kezelt, az Európai Bizottság által kiírt Erasmus+ KA1-es pályázatán 2015-ben nyert támogatásával 16, a nyelviskolában dolgozó kolléga, közöttük nyelvtanárok és a tanárszervezés illetve más, a Tudomány Nyelviskola által végrehajtott projektek vezetőiként dolgozó munkatárs külföldi továbbképzése valósulhatott meg. Ezen az oldalon a 2015 végéig külföldre utazók mobilitásairól jelentettünk meg beszámolókat.

A mobilitások nyelvtanár kollégáink módszertani fejlesztését, a képzéseken elsajátított innovatív ötletek mindennapi munkába való beépítését célozták, nyelvi képzésre utazó kollégáink pedig a mobilitás következményeképpenmég hatékonyabban tudnak kommunikálni külföldi partnereinkkel, tanárainkkal és diákjainkkal. A külföldön töltött idő ugyanakkor lehetőséget adott munkatársainknak arra, hogy betekintsenek számos külföldi nyelviskola mindennapjaiba és az ott látott jógyakorlatokat visszaérkezve beépítsék saját nyelviskolánk munkájába, hogy ezzel is növeljük diákjaink és többi munkatársunk megelégedettségét.

 

Kollégáink az alábbi 1 illetve 2 hetes továbbképzéseken vettek részt. A megvalósult mobilitások leírásai a tanfolyami leírás melletti linken érhetőek el.

 

A továbbképzések, melyeken részt vettünk:

Az Egyesült Királyságban:

Methodology and Language Development (CES, Worthing) Olasz Tímea BESZÁMOLÓja
Language Development for Teachers (CES, Worthing) Schneider Andrea BESZÁMOLÓja
Blended Learning: Combining Online and Face-to-Face Teaching (BELL, Cambridge) Tamus Tünde BESZÁMOLÓja
Creative Activities & Motivating Materials for Teaching English as a Foreign Language to Adults (International Study Programmes, Cardiff) Székely Éva BESZÁMOLÓja
Building Positive Group Dynamics (Pilgrims, Canterbury) Ács Marianna BESZÁMOLÓja
Using Mobile Technology (Pilgrims, Canterbury) Tölgyesi Zsuzsa BESZÁMOLÓja
Teaching with Minimum Materials (Pilgrims, Canterbury) Aklan Anita BESZÁMOLÓja
Creating Positive Group Dynamics (Pilgrims Canterbury) Ács Marianna BESZÁMOLÓja
Teaching Business English (The English Language Centre, Brighton) Juranovszky Andrea BESZÁMOLÓja
Creative Teaching in the Adult Classroom (Lake School of English, Oxford) Förster Anita BESZÁMOLÓja, Tüll Krisztina BESZÁMOLÓja
English for Effective Communication (Lake School of English, Oxford) Gábor Melinda BESZÁMOLÓja

Írországban:
Introduction to Information and Communication Technology (University of Limerick) Ronkay György BESZÁMOLÓja

Máltán:

Empowerment in ICT Skills: Making Use of Technology Tools (ETI - Executive Training Institute, Malta St Julians) Zöldi Ágnes BESZÁMOLÓja Zöldi Ágnes képzésen készült honlapja
Technology Enhanced Learning (ETI - Executive Training Institute, Malta St Julians) Molnár Emese BESZÁMOLÓja

Németországban:

Auffrischungskurs für Deutschlehrer (Horizonte, Regensburg) Susán Bettina BESZÁMOLÓja
Konzepte für kreative Unterrichtsstunden Deutsch als Fremdsprache und Moodle & Mahara für den Deutschunterricht (Institut für Internationale Kommunikation, Düsseldorf) Váradi Csilla BESZÁMOLÓja

A résztvevők teljes munkanaplói a beszámolókkal ezen a linken érhetőek el.

tl_files/tnyi/images/2015-06-25 ErasmusPlus csapat_2_small.jpg

A kép a projektcsapat 2015. június 26-i megbeszélésén készült.

Disszeminációs tevékenységünk

A mobilitások hozadékairól, élményeinkről és szakmai tapasztalatainkról kötetlen formában, belső workshopokon, sajtóközleményben tervezünk beszámolni. Iskolán kívül nagy lehetőség saját tanáraink számára a 15. Nyelvparádé Sikerélmény a nyelvtanításban című nyelvtanári konferenciáján való részvétel, ahol közoktatásban tanító kollégák mellett többen is beszámoltunk a külföldi képzés hasznosságáról és mutathattunk be egy-egy "sikerszagú" módszert a konferencián részt vevő több mint 100 nyelvtanár kollégánknak. További részletek a Nyelvparádé honlapján, ahol oldal alján elérhetőek az előadásokhoz tartozó prezentációk hasznos ötletekkel, linkekkel, könyvajánlásokkal és nem utolsó sorban a programokról készült kedvcsináló képekkel.

 

A képzéseken tanult módszertani ötleteket októbertől kezdődően folyamatosan osztjuk meg kollégáinkkal az iskola belső levelezési rendszerén keresztül kiküldött Heti5let módszertani hírlevélben. Az itt kiküldött ötleteket hamarosan a Tempus Közapalítvány honlapján elérhető Módszertani ötletgyűjteménybe és/vagy Digitális módszertárba is feltöltöttük (a linkek a fenti beszámolók alatt is elérhetőek).

A 2015. szeptember 11-én a Nyelvparádén megtartott nyelvtanári módszertani előadássorozat alatt készült képek:

tl_files/tnyi/images/tanarok/2015-09-11_Nyelvparade_Erasmus_disszeminacio_collage.jpg

Az előadások videófelvétele az alábbi linkeken tekinthetők meg:

Vegyesfelvágott tálalva (Blended Learning, BELL, Egyesült Királyság) Tamus Tünde

Mi van, ha nincs? (Teaching with Minimum Materials, Pilgrims, Canterbury, Egyesült Királyság) Aklan Anita

Az üzleti az valóban üzleti? (Teaching Business English, ELC, Brighton, Egyesült Királyság) Juranovszky Andrea

Az IT használható csodái (Technology-Enhanced Learning, ETI, St. Julian's, Malta) Molnár Emese 

 

A 2015. szeptember 29-én iskolánkban megtartott mobilitási beszámoló és értékelés alatt készült képek:

tl_files/tnyi/images/tanarok/TNYI_beszamolo_1.jpg

A 2016. január 15-én az IATEFL (Angoltanárok Nemzetközi Egyesülete) Creative Café eseményén megtartott módszertani workshop és Erasmus+ pályázati tapasztalatok előadás és beszélgetés alatt készült képek:

tl_files/tnyi/images/tanarok/IATEFL_disszeminacio_collage.jpg

Az iskolán belül második alkalommal 2016. február 22-én osztottuk meg egymással és kollégáinkkal a tapasztalatainkat:

tl_files/tnyi/images/_notes/TNYI_Erasmus_beszamolo_2_collage_web.jpg

Harmadik alkalommal a projekt zárónapján, május 31-én tartottunk közös beszámolót, ahol ezúttal a német nyelvterületen járt kollégáink beszámolóit is meghallgattuk.

tl_files/tnyi/images/_notes/_notes/TNYI_Erasmus_beszamolo_3_collage_web.jpg

A projektünkre és egyúttal az Erasmus+ KA1-es pályázatban rejlő lehetőségekre az Óbuda újságban 2016. május 30-én megjelent cikkel hívjuk fel a III. kerületiek figyelmét. A cikk az újság 17. oldalán található:

http://obuda.hu/wp-content/uploads/2016/05/obudaujsag_2016_10.pdf

tl_files/tnyi/images/_notes/_notes/Tudomany_ErasmusPlus_cikk_Obudai_ujsag_2016_10sz_majus_27.jpg

A projekt 2016. júniusában elkészült záróbeszámolójának angol és magyar nyelvű összefoglalója:

The Tudomány Language School, founded in 1991 (and developing ever since), is one of the oldest language schools in Budapest. Our school takes an innovative approach to meeting the ever-changing needs of our students by participating in several European Union projects, through the development of new digital language technology, and by increasing our flexibility by adapting to both local and global requirements.

Within the present project, we were committed to the strategy of placing our key employees in authentic and immersive learning situations in the field of language education, language school organization, and professional language development. These activities have allowed our colleagues to learn more about technical and methodological strategies in addition to improving their language skills. The skills learned in these settings have directly improved language teaching, organizational management and administrative operations within our school.

During the Project Launching Event, the areas worth developing were identified and participating colleagues were assigned to training courses that were selected accordingly. Our colleagues familiarized themselves with the course contents in detail prior to travel so they could be very active course participants. Upon returning they were offered adequate opportunities to disseminate inside and outside the company (via inner workshops, Weekly Teaching Idea newsletter for our teachers, professional internal conferences, external professional trainings and trade shows (Language Parade, IATEFL), with the help of their project diaries, travelogues, and photos.

The courses were chosen in line with the development determined by the professional leadership of our school. We wish to broaden the selection of our language services with further blended learning opportunities, and by using other modern technologies in language teaching. The remainder of the selected courses also contribute to the high quality service of our school, which includes both executive and in-class professional work.

Thanks to our internal development system, not only are the participating colleagues benefiting from the ERASMUS program, but all members of our extended staff have seen various developments in both their language and teaching skills. The dissemination plan also included sharing these acquired skills with language teachers all around the country through conferences and workshops sponsored by professional organisations. Our goals were to improve the level of language teaching throughout the country and to improve the achievements of language learners. According to the positive feedback given by our teachers, students, partner language schools and participants of the conferences mentioned above, we consider these goals achieved. We are energized to have teachers who are now well versed about the culture of the countries they visited and who are now able to teach cultural awareness to their students. Living in an international environment has also developed their collaborative skills.

During their stay abroad, our colleagues experienced how those local schools operate and organize their courses, which is an extremely important aspect of their experiences that we can use in the near future while organizing a new location for our language school.

A Tudomány Nyelviskola Budapest egyik legrégebbi nyelviskolája, 1991-ben alapították, és azóta is fejlődik. Nyelviskolánk innovatív szemléletű, több európai uniós projektben részt vettünk, kipróbáltuk magunkat a digitálistananyag-fejlesztésben, folyamatosan törekszünk a megújulásra, hogy a változó tanulói igényeket minél tökéletesebben és minél rugalmasabban tudjuk kiszolgálni.
A Tudomány Nyelviskola jelen projekt keretében kulcspozícióban, nyelvtanárként vagy szervezési területen dolgozó munkatársait delegálta külföldi szakmai és nyelvi továbbképzésekre. Ezeknek a mobilitásoknak a fő célja az volt, hogy kollégáink – nyelvtudásuk fejlődése mellett – megismerkedjenek olyan technikai, módszertani újdonságokkal, amelyek hozzájárulnak az iskolánkban folyó színvonalas szakmai munkához, valamint hogy olyan eszköztárral térjenek vissza, melyet a nyelvtanítás mellett nyelvtanfolyamaink szervezésében, nyelviskolánk működtetésében is alkalmazni tudunk.
A projektindító megbeszéléseken kijelöltük a fejlesztendő területeket és a részt vevő kollégákat, a kurzusokat ezeknek megfelelően választottuk ki. A kollégák kiutazásuk előtt felkészültek a továbbképzéseken való aktív részvételre, hogy visszatértük után beszámolóikat a kért formákban – munkanapló, személyes írásbeli és szóbeli beszámolók, fényképek, stb. – tudják a többi kollégával és az iskolavezetéssel megosztani. Visszatérésük után számos alkalmat biztosítottunk számukra, hogy a Tudomány Nyelviskolával azóta egyesült Európai Nyelvek Stúdiója tanáraival és munkatársaival is belső workshopokon és a „Heti5let” hírlevélen keresztül, valamint nyilvános disszemináció keretében, pl. a 2015. őszi Nyelvparádé módszertani nyelvtanári konferenciáján vagy az IATEFL workshopjain tapasztalataikat úti beszámolóik, fényképeik és munkanaplóik segítségével megosszák.
A választott kurzusok tematikája összhangban állt a nyelviskolánk szakmai vezetése által meghatározott fejlődési iránnyal: nyelvi szolgáltatásaink kínálatát szélesíteni kívánjuk további blended learning lehetőségekkel, valamint egyéb, a modern technikai eszközök nyelvoktatásban való használatával. A többi kurzus hozadéka szintén a magas színvonalú szolgáltatást támogatja nyelviskolánkban – legyen szó szervezésről vagy a tanórákon folyó szakmai munkáról. A mobilitásokat követő disszeminációs tevékenységnek köszönhetően nemcsak a részt vevő kollégák, hanem minden nyelvtanárunk eszköztára jelentősen bővült. Kiemelt projektcélunkat, mely a nyelvtanítás országos színvonalának emelése, valamint a nyelvtanulók eredményeinek javítása volt, a tanárainktól és a konferencia résztvevőitől, a vidéki partnernyelviskoláinktól, valamint a hallgatóktól kapott pozitív visszajelzések nyomán elértnek tekintjük.
A kiutazások jelentős hozadéka volt továbbá az is, hogy tanáraink hitelesen tudják képviselni az általuk tanított nyelv kultúráját is, valamit hogy a képzések során kooperatív készségeik is jelentősen fejlődtek. Nyelviskolánk számára fontos tapasztalatot jelentettek a külföldi nyelviskolák kialakításával és működtetésével kapcsolatos tapasztalatok is, melyeket a közeljövőben új iskolai helyszínünk kialakításakor fogunk tudni kamatoztatni.

A projektet az Európai Bizottság támogatta.

A honlapon megjelentek nem szükségszerűen tükrözik az Európai Bizottság nézeteit.

Vissza a főoldalra itt: Nyelviskola | Vissza a lap tetejére: Itt!

Mik a terveid, tapasztataid a nyelvtanulással kapcsolatban? Megosztanád velünk?
Most extra kedvezményt adunk érte!
Kattints ide!

Tudomány Nyelviskola Kft. | © Copyright 1990-2015 | Minden jog fenntartva!